
မ ည္သည့္္ပညာရပ္မဆုိ ခက္ခဲနက္နဲ၏။ ပညာရပ္မ်ားစြာထဲတြင္ အႏုပညာသည္လည္း တစ္ခုအပါအ၀င္၊္၊ ႏုႏုႏုေလးနဲ႔ ပညာသားပါလွသည့္အတြက္ အႏုပညာဟုဆုိုၾိၾကေလသလားမသိ။။ ပညာရပ္တစ္ခုႏုွင့္ပတ္သက္၍္၍ ေအာင္ျ္ျမင္မႈတစ္ခုကု ိလြယ္လြယ္ ႏွ င့္မရႏိုင္။ အခ်ိနိ ေ ပးၾကရသည္။ စိတ္ဆ ႏ ရွိ႐ုံ ျဖင့္မ ရ၊ တစ္စိုက္ မတ္မတ္၊္၊ ဇ၊ဲြ၊ဲ လ႔ံုလ ၊ ၀ီရိယအျပညျ့္ဖင ့္ႀကိဳးစားအားထုတ္ပါက တစ္ေန႔႔ေအာင္ျ္ျမင္မႈရရမည္မွာမလြဲ။။၀ါသနာဗီဇ ျပင္းျပလွသည္ႏွင့္အညီ အႏုပညာသည္သူ႔ဘ၀ဟု ေလးနက္စြာခံယူရင္း အႏုပညာေလာကထဲႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်င္လည္ခဲ့ရာမွ ယေန႔ေအာင္ျမင္မႈရရွိခဲ့ေသာ၊ ေအာင္ျမင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ျပည္သူခ်စ္အႏုပညာရွင္တစ္ဦးအေၾကာင္း ေရးျပခ်င္သည္။
အမ်ားသိၿပီးျဖစ္သည့္ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္အကယ္ဒမီဦးမုိးဒီ၊ ႐ုပ္သြင္ကုိ ျမင္ရမွမဟုတ္၊ အသံၾကား႐ုံျဖင့္ပင္ ကေလးလူႀကီးမေရြး တစ္တုိင္းျပည္လုံး သိၾကသည္။ အမည္ရင္း သန္းထြန္း၊ အဘကုန္သည္ ဦးဟန္တင္၊အမိေဒၚ ခင္ျမင့္တုိ႔က ၁-၁-၁၉၄၈ ရက္ (ေသာၾကာေန႔)တြင္ဟသၤာတၿမိဳ႕ ဇကာတန္းရပ္၌ ေမြးဖြားခဲ့ရာ ေမြးခ်င္းသုံးဦးရွိသည့္အနက္ အငယ္ဆုံး။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ အထက(၁)တြင္ခုနစ္တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ေက်ာင္းစာထက္ အႏုပညာကုိသာ အားသန္စိတ္၀င္စားေနသည့္အတြက္ ေက်ာင္းပညာကုိပစ္ၿပီး အႏုပညာေလာကထဲေျခစုံပစ္၀င္ေရာက္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔တုိင္။ ဟသၤာတၿမိဳ႕ဗုဒ္ၶဟူးဆြမ္းပတ္တြင္ ေ၀ယ်ာ၀စ္ၥမ်ား၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ေပးရင္း ၿမိဳ႕ခံဆုိင္းအဖြဲ႕၏ ညပုိင္းေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္မႈမ်ားကုိ ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ဆုိင္းအဖြဲ႕မွ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးမ်ားကုိၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္း အားက်လာခဲ့ရာ လူရႊင္ေတာ္ျဖစ္ခ်င္စိတ္မ်ား တဖြားဖြားေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေလတုိင္း လူရႊင္ေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ပ်က္လုံးႏွင့္ဟန္ပန္အမူအရာတုိ႔ကုိ လုပ္ျပေလ့ရွိရာ မိဘေဆြမ်ဳိးအသုိင္းအ၀ုိင္းမ်ားကလည္း သေဘာေတြ႕ၿပီး ႏွစ္ၿခိဳက္အားေပးၾကသည့္အတြက္ ဦးမုိး၏ျဖစ္ခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏ္ၵမ်ားကား ခၽြန္းအုပ္၍မႏိုင္။

မစြမ္းရင္းကလည္းရွိ၊ ကန္စြန္းခင္းကလည္းၿငိတစ္ေန႔ ေရႊမန္းပန္တ်ာၾကည္လင္ဇာတ္အဖြဲ႕ ဟသၤာတၿမိဳ႕သုိ႔ လာေရာက္ကျပရာ ဦးမုိးသည္ ထမင္းေမ့၊ ဟင္းေမ့ဇာတ္နားကမခြာ၊ ညစဥ္ညတုိင္း ညလုံးေပါက္ပြဲၾကည့္ေလ့ရွိၿပီး ပြဲၿပီးသည္ႏွင့္ ဇာတ္ထဲအတင္းလုိက္သြားေတာ့သည္။ အိမ္ကုိ လုံး၀အသိမေပး၊ အသိေပးပါက တားမည္စုိးသည္။ မိဘအသုိင္းအ၀ုိင္းက ေနာက္မွလုိက္စုံစမ္းၿပီးမတားသာသည့္အဆုံး ဦးမုိး၏ဆႏ္ၵကုိ ျဖည့္ဆည္းခြင့္ျပဳၾကရသည္။ ဇာတ္ဆရာက ဇာတ္ထဲတြင္ လူမလုိေသာ္လည္းဦးမုိး၏ဆႏ္ၵကုိ မျငင္းပယ္ရက္၊ ဇာတ္ထဲေရာက္စ ဟုိလူကခုိင္း၊ ဒီလူကခုိင္း၊ ေတာက္တုိမယ္ရ၊ တကယ္ေတာ့ဇာတ္သူဇာတ္သားမ်ားဘ၀သည္ ပင္ပန္းဆင္းရဲလြန္းလွသည္။ ၀ါသနာ အရင္းခံၾက၍သာ ပင္ပန္း၍ ပင္ပန္းၾကမွန္းမသိ၊ အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲ၊ ႀကံဳသည့္အရပ္မွာၾကံဳသလုိ သင့္တင့္မွ်တေအာင္ေနၾကရၿပီး ၾကံဳသလုိ ခရီးသြားၾကရသည္။ သာမန္လူတုိ႔ ဒဏ္မခံႏုိင္၊ အအိပ္ပ်က္၊အစားပ်က္ မည္မွ်ပင္ပန္းၾကေစကာမူ အႏုပညာကုိ ဖန္တီးခြင့္ရၾကသည့္အခါ ပင္ပန္းမႈမ်ားကုိ ေမ့သြားၾကျပန္သည္။ဦးမုိးလည္းထုိ႔အတူ၊ သူရရွိေနသည့္ဘ၀ကုိ ဘယ္အရာနဲ႔မွမလဲႏုိင္၊ အခ်ိန္မျဖဳန္း၊ ရသည့္အခ်ိန္ကုိ မွန္ကန္စြာ အသုံးခ်သည္။ ရသမွ်ပညာ အကုန္ယူသည္။ ေတာက္တုိမည္ရဘ၀မွ မီးအဖြဲ႕တြင္ လူလုိသည့္အတြက္ မီးသမားျဖစ္ခဲ့ျပန္သည္။ ဇာတ္အဖြဲ႕တြင္ မီးသမားဆုိ၍ မီးခလုတ္ဖြင့္တတ္ပိတ္တတ္႐ုံျဖင့္မရ။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္အားလုံး ခေရေစ့တြင္းက် ေနာေက်ေအာင္သိထားရသည္။ ဇာတ္လမ္းႏွင့္မီး အျပန္အလွန္အေပးအယူ အခ်ိတ္အဆက္မိပါမွတင္ဆက္မႈမ်ားသည္ ပုိ၍အသက္၀င္ ရသေျမာက္သည္။ဦးမုိးသည္ မီးထုိးေခ်ာင္ရွိ မီးခလုတ္မ်ားၾကား ညလုံးေပါက္ထုိင္၍ မီးအေပးအယူလုပ္ရင္း ဇာတ္သဘင္ပညာ၊ဟာသပညာ၊ ျပဇာတ္ပညာ၊ ကဇာတ္ပညာႏွင့္ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ေတာ္ႀကီးမ်ားပါမက်န္ ေလ့လာမွတ္သားသည္။သုိ႔ျဖစ္၍ အႏုပညာကုန္ၾကမ္းမ်ားကား တစ္ေပြ႕တစ္ပိုက္၊ထုိကာလမ်ားက ရရွိခဲ့ေသာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကိုယခုျပန္ေတြးၾကည့္သည့္အခါ သူ႔ဘ၀အတြက္ အႏုပညာအာဟာရမ်ားဟု ဦးမုိးက အဓိပ္ၸာယ္ဖြင့္ဆုိျပန္သည္။ တာထြက္ေကာင္းသည္ဟုဆုိရမည္လား၊ ပန္တ်ာၾကည္လင္ဇာတ္၌ထုိစဥ္က တကယ့္၀ါရင့္သမ္ၻာရင့္ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ဇာတ္သဘင္လူရႊင္ေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးဓာတ္ရွင္၊ ဦးေရႊငါးႏွင့္ဦးစံေမာင္းတို႔ထံမွ ဟာသပညာရပ္မ်ား အားပါးတရေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ရခဲ့သည္။ ပန္တ်ာၾကည္လင္ဇာတ္တြင္ငါးႏွစ္အၾကာ လက္ေထာက္မီးဆရာရာထူးရခဲ့သည္။ဇနီး ေဒၚေအးႂကြယ္ႏွင့္ ဖူးစာဆံုခဲ့သည္။ဇာတ္သဘင္ေလာက၊ အၿငိမ့္ေလာကတို႔တြင္ ရာသီခြင္ၿပီး၍ စာခ်ဳပ္သက္တမ္းကုန္ဆံုးသည့္အခါ ဇာတ္ေခါင္းခြဲၾကၿပီး ဟုိဇာတ္သည္ဇာတ္ ကူးေျပာင္းကျပမႈမ်ားရွိသည္။ထုိသေဘာသဘာ၀အရ ဦးမုိးသည္ ပန္တ်ာၾကည္လင္ဇာတ္မွ ေရႊမန္းေက်ာ္ေအာင္ဇာတ္သို႔ ကူးေျပာင္းသည္။မီးဆရာအျဖစ္ ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ္လည္း ဇာတ္ရည္၀ေနသူျဖစ္သည့္အတြက္ လူလိုလွ်င္လုိသည့္ေနရာ ၀င္ေရာက္ကျပရသည္။ အခက္အခဲမရွိ၊ ေရႊမန္းေက်ာ္ေအာင္ဇာတ္ထဲတြင္ မီးဆရာတစ္ပိုင္း၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ပိုင္း၊ ထုိဇာတ္ႏွင့္ႏွစ္ႏွစ္ကျပၿပီးေနာက္ ဦးကက္နက္စိန္၏သား စိန္မာဒင္ဇာတ္သို႔ ေရာက္ရွိျပန္သည္။ ထုိဇာတ္အဖြဲ႕တြင္ လူရႊင္ေတာ္သီးသန္႔၊ စိန္မာဒင္ဇာတ္ႏွင့္ သံုးႏွစ္လက္တြဲၿပီးေနာက္ ေရဒီယုိ-စိန္ခင္ေမာင္(ပတ္ၱလား) ဦးစီးတည္ေထာင္ေသာ ခင္မာခ်ဳိအၿငိမ့္အဖြဲ႕ထဲေရာက္ျပန္သည္။ ခင္မာခ်ဳိအၿငိမ့္တြင္ ငါးႏွစ္ကၿပီးေနာက္ ထုိစဥ္က ျပဇာတ္အေက်ာ္အေမာ္ ျပဇာတ္မင္းသားတုိ႔တင္ေဌးက ေခၚသည့္အတြက္စိန္မာဒင္ဇာတ္ထဲေရာက္ျပန္သည္။ ကံတူအက်ဳိးေပးဟုဆုိရမည္လား၊ စိန္မာဒင္ဇာတ္ႏွင့္ဒုတိယအေက်ာ့ လက္တြဲသည့္အခါ စိန္မာဒင္၏သား ဇာတ္မင္းသား မုိး၀င္း၊ မုိးဒီ၊ေမာ့(စ္) ဆုိၿပီး လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ နာမည္ႀကီးၾကေလေတာ့သည္။ ကျပရာေနရာတုိင္း ႐ံုျပည့္၊ ႐ံုလွ်ံ၊ ႐ံုဖြင့္၊ ႐ံုကြဲမင္းသားမုိး၀င္း၏ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္၊ ေလးနက္ပီျပင္ေသာ ျပဇာတ္မ်ား၊ ျမဴးႂကြလွပေသာ ႏွစ္ပါးခြင္မ်ားႏွင့္အတူမုိးဒီ၊ ေမာ့(စ္) တုိ႔၏ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ဟာသမ်ားကား တ၀ါး၀ါး၊ပြဲအစမွ အဆံုးတိုင္ ငိုက္ခ်ိန္မရ၊ ပါးစပ္မပိတ္ရ၊ အူတက္မတတ္ ရယ္ခဲ့ရသည္မွာ စာေရးသူကိုယ္ေတြ႕၊ ထုိမွတစ္ဖန္ဦးမုိးကိုယ္တုိင္ ဦးစီးတည္ေထာင္ေသာ ပန္တ်ာတင္မုိး၀င္း၊မုိးဒီ၊ ေမာ့(စ္)ဇာတ္သဘင္၊ ထုိဇာတ္တြင္ ဦးမုိးသည္ ဟာသသာမက သဘာ၀ကိုလည္း ႏုိင္နင္းေၾကာင္း ျပခဲ့သည္။ပန္တ်ာတင္မုိး၀င္းဇာတ္တြင္ ဦးမုိးကိုယ္တုိင္ ျပဇာတ္မင္းသားအျဖစ္ ေခါင္းေဆာင္တင္ဆက္ကျပခဲ့ေသာ ““နံ႔သာလိမ္း၍ ပန္းစိမ္းပန္””၊ ““ရင္ကြဲေအာင္ခ်စ္ျပမယ္”” ႏွင့္““ေမတ္ၱာဟာ ေမတ္ၱာပါပဲ”” ျပဇာတ္မ်ားဟာ ပရိသတ္မ်ားအႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းဆုိျခင္း ခံခဲ့ရၿပီး ပြဲေတာင္းျပဇာတ္မ်ားအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့သည္။ ပန္တ်ာတင္မုိး၀င္းႏွင့္ကျပေနစဥ္႐ုပ္ရွင္မင္းသား သန္းေအာင္က အိမ္ၾကည့္အမွတ္တရဗီဒီယိုကား ႐ုိက္လိုသည္ဆုိ၍ ေမာ့စ္ႏွင့္တြဲဖက္ၿပီး““မဂၤလာဦးည”” ႏွင့္ ““အစိရွည္၏ အ႐ႈပ္ေတာ္ပံု”” ဟာသဇာတ္ကားႏွစ္ကား ႐ုိက္ကူးခဲ့ရာ သတင္းျပန္႔ၿပီး ပရိသတ္ကေတာင္းဆုိသည့္အတြက္ ေရာင္းတန္းဗီဒီယိုဇာတ္ကားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းျဖန္႔ခ်ိခဲ့ရသည္။ ထုိႏွစ္ကားထြက္သည္ႏွင့္ ဗီဒီယုိထုတ္လုပ္သူမ်ား၀ုိင္း၀ုိင္းလည္၊ သို႔ျဖစ္၍ဗီဒီယိုေလာကထဲ ေရာက္ခဲ့ရျပန္သည္။ ထင္ေပၚ၍စင္ေတာ္ေကာက္၊ အက်ဳိးေပး၍ အေၾကာင္းထင္၊ ဗီဒီယိုေလာက၊ ေၾကာ္ျငာေလာက၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ေနရာတုိင္းတြင္ေအာင္ျမင္မႈမ်ားကား စဥ္ဆက္မပ်က္၊ ရခဲလွသည့္ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုကိုလည္း ထုိက္ထုိက္တန္တန္ရရွိခဲ့သည္။ အကယ္ဒမီသည္ နတ္ႀကီး၏။ ကံတရားႏွင့္လည္းဆုိင္၏။ ႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္ တခ်ဳိ႕ေတာ္ခဲ့ေက်ာ္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အကယ္ဒမီစင္ျမင့္ေပၚတက္ခြင့္မရ။ လူၾကမ္းထဲမွ၊ ဟာသလူရႊင္ေတာ္ထဲမွ အကယ္ဒမီရသူရွားလွသည္။ရွားသူမ်ားၾကားမွ ရယူႏုိင္သူျဖစ္သည့္အတြက္ မွတ္မွတ္သားသားျဖစ္ရသည္။ တစ္ခ်ိန္က ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္ဇာတ္အဖြဲ႕တြင္ ျပဇာတ္ဒါ႐ုိက္တာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေမာင္ယဥ္ေအာင္တင္ဆက္ခဲ့သည့္ နာမည္ႀကီးစင္တင္ျပဇာတ္ကိုၿမိဳ႕ေတာ္ေမာင္ယဥ္ေအာင္ကပင္ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္အသက္သြင္း၍ ကိုယ္တုိင္ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ““ကုိးဆယ္ဆ သာလိမ့္မည္”” ဇာတ္ကားတြင္ ဦးမုိးပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အေကာင္းဆုံးဇာတ္ပုိ႔သ႐ုပ္ေဆာင္အကယ္ဒမီဆု ရရွိခဲ့သည္။ ထိုကားမတုိင္မီက အကယ္ဒမီၿပံဳးခ်ဳိႀကီးႏွင့္ ပန္းဒ႑ာရီဇာတ္ကားတို႔တြင္လည္း အကယ္ဒမီမွန္းခဲ့ေသးသည္။ ပန္းဒ႑ာရီဇာတ္ကားတြင္ မယားေၾကာက္ရသည့္ ထန္းရည္မူးသမားႀကီးအျဖစ္ သဘာ၀က်က် ပီျပင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ အကယ္ဒမီႏွင့္ ဆန္ခါတင္အဆင့္က်မွ လြဲခဲ့ေသာ္လည္း စိတ္ဓာတ္မက်၊ ဆက္လက္ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ရာ ““ကုိးဆယ္ဆသာလိမ့္မည္””ဇာတ္ကားျဖင့္ အကယ္ဒမီရခဲ့သည့္အတြက္ ထုိအကယ္ဒမီညကတစ္လမ္းလုံးရွိ လမ္းသူလမ္းသားအားလုံးတို႔ အားပါးတရဒါနျပဳစတုဒိသာ ေကၽြးေမြးခဲ့သည္။ အမ်ဳိးသားညီလာခံ၊ျပည္လုံးကၽြတ္ဆႏ္ၵခံယူပဲြ စသည္ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္တင္ဆက္ခဲ့ရသည့္ ပဲြေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဘာသာေရးသာသနာေရးအတြက္ တင္ဆက္ခဲ့ရသည့္ ပဲြေပါင္းမ်ားစြာ၊ ထုိ႔ျပင္ႏုိင္ငံရပ္ျခားေရာက္ျမန္မာမ်ားက ဖိတ္ၾကားသည့္အတြက္အေမရိကန္၊ အဂၤလန္၊ ဂ်ပန္ (ႏွစ္ႀကိမ္)၊ ၾသစေၾတးလ်(ႏွစ္ႀကိမ္)၊ စင္ကာပူ၊ ထုိင္းႏွင့္မေလးရွားႏုိင္ငံမ်ားသို႔လည္းသြားေရာက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ရျပန္သည္။

သားေလးဦးထြန္းကားခဲ့ၿပီး ဒုတိယသားျဖစ္ေသာ ၾကည္စုိး(ခ)ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းစံမွာလည္းဟာသအႏုပညာျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳေနဆဲ၊ေအာင္ျမင္ေနဆဲ၊ ဦးမုိး၏ လက္ဦးဆရာမ်ားမွာ မုိးဒီဆုိေသာ အမည္ေပးခဲ့သည့္ ဟာသလူရႊင္ေတာင္ႀကီးဦးဓာတ္ရွင္ႏွင့္ဦးေရႊငါး၊ သားေကာင္းစံ၏လက္ဦးဆရာမွာဟာသလူရႊင္ေတာ္ႀကီး ဦးစိန္႐ုိးဟုသိရသည္။ ဦးမုိးသည္အလွဴအတန္းရက္ေရာၿပီး ေမြးရပ္ဇာတိေျမကို မေမ့၊အခ်ိန္ရလွ်င္ရသလို ေမြးရပ္ေျမကိုျပန္၍ အလွဴဒါနျပဳေလ့ရွိသည္။ သူ႔ဘ၀၊ သူ႔အႏုပညာသည္ အတုယူစရာ၊အားက်စရာ၊ ဦးမုိးသည္ သူျမတ္ႏုိးေသာ အႏုပညာလမ္းမွာဂႏၲ၀င္မွတ္တိုင္မ်ား စိုက္ထူရင္း မေမာမပန္း ယေန႔တိုင္ေလွ်ာက္လွမ္းေနဆဲ။ ။
+ တင့္လြင္ဦး( Economic University)+
No comments:
Post a Comment